Com els corpus poden assistir als estudiants de traducció jurídica: la plataforma GENTT TransTools i Sketch Engine
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf.24.16297Paraules clau:
traducció jurídica, didàctica de la traducció jurídica, ús de corpus per a l'ensenyament de la traducció, corpus ad-hoc, formació de traductorsResum
Aquesta aportació analitza l'aplicació de corpus a l'ensenyament de la traducció jurídica en l'educació superior utilitzant la plataforma GENTT TransTools Corpora i Sketch Engine. En primer lloc, revisarem la bibliografia sobre experiències prèvies d'aplicació de corpus textuals a l'ensenyament de la traducció jurídica. A continuació, descriurem l'experiència de 10 anys del grup *GENTT a l'aula de traducció especialitzada, en la qual hem aplicat una metodologia basada corpus i dirigida a promoure la formació guiada i l'aprenentatge constructiu i cooperatiu. Aquestes experiències suggereixen que els corpus monolingües, multilingües i traduïts de textos especialitzats constitueixen una eina docent molt eficaç per als estudiants de traducció, ja que els proporcionen models i patrons textuals que poden ser utilitzats com a referència textual, conceptual, lingüística i terminològica.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum891
-
PDF (Español)677
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).