La negociación de procesos de escritura a través de la video-comunicación
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3933Paraules clau:
retroalimentació, escriptura en L2, comunicación mediada per ordenador, video-comunicació, aprenentatge col·laboratiuResum
Després d'una introducció epistemològica a la col·laboració entre tutors i estudiants en processos d'escriptura en L2 segons teories constructivistes, abordarem estudis que han investigat la negociació en escriptura utilitzant entorns digitals sincrònics, com el xat, o multimodals, com la audioconferència. Una vegada establert el marc d'aproximació teòric-empírica presentarem els resultats d'un estudi de cas que es va dur a terme dins del projecte europeu NIFLAR (Networked Interaction in Foreign Language Acquisition and Research), en el qual s'analitza la interacció que es genera entre el tutor (professor en formació de la Universitat de València) i l'estudiant d'espanyol de la Universitat de Utrecht en el procés de revisió per video-comunicació d'un text redactat per l'estudiant. Analitzarem el discórrer de la interacció en línia entre tutor i estudiant, prestant especial atenció al tipus de feedback o retroalimentació que ofereix el tutor, sigui aquest positiu (per fomentar l'empatia i motivació de l'alumne) o negatiu (la senyalització d'algun error de forma implícita o explícita). A continuació, estudiarem l'efecte que el tipus de retroalimentació té en l'estudiant i l'acció que genera i, finalment, observarem com l'entorn multimodal incideix en el procés de negociacióDescàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum396
-
PDF (Español)206
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).