“Metaphorical meaning making: discourse, language, and culture
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.14.3994Paraules clau:
cultura, construcció del significat, metàfora, pressió de coherènciaResum
Seguint a Clifford Geertz, tracte d'aportar una perspectiva sobre la relació entre llenguatge i cultura, basada en la manera en què li donem sentit a la nostra experiència. La ciència i la lingüística cognitives proporcionen noves idees i eines metodològiques amb les quals abordar la qüestió de la construcció de significats en les diferents cultures. Per això, suggereixo que, amb l'ajuda del nostre aparell constructor de significats metafòrics, aconseguim que la majoria dels nostres discursos siguin coherents. A més assenyalo que algunes de les metàfores utilitzades per a aquest propòsit són universals i altres específiques de cada cultura. Finalment mantinc que en la conceptualització metafòrica operem sota una pressió constant per acomodar la “força” del cos a la del context. La nostra manera de construir significats és una funció depenent d'aquestes dues forces.Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum310
-
PDF (Español)619
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).