The musical hobbies of the students of the Teaching Diplomas

Authors

  • Mery Israel Saro Universidad de Sevilla

DOI:

https://doi.org/10.7203/LEEME.11.9739

Keywords:

Music Students, Music Education, Music Teaching.

Abstract

This article is part of an investigation carried out to the students of the Teaching Diplomas of the Andalusian Autonomous Community, in which it was tried to know among other aspects their musical interests. In particular, we have tried to reflect the importance of fostering musical interests because of the repercussion that personal and educational means of intellectual and instructive formation have for those who practice them, as well as their sociocultural repercussions. Also giving a vision of the most important musical hobbies among the students surveyed.

References

AA.VV. (1.988): Diccionario de las Ciencias de la Educación. Madrid: Santillana.

CUENCA, M. (1987): Educación para el ocio. Actividades escolares. Buenos Aires: Kapelusz.

DUMAZEDIER, J. (1964): Hacia una civilización del ocio. Barcelona: Estela.

GONZÁLEZ, C. (1992): Evolución de las necesidades que presenta la cultura del ocio en la edad escolar. Magister nº 10 Oviedo: Servicio Publicaciones Universidad de Oviedo.

GONZÁLEZ, C. Y RODRÍGUEZ, E. (1.999): Análisis del concepto de ocio en el marco del tiempo libre. Actas XVI Congreso de Educación Física. Facultades de Educación y Escuelas de Magisterio. Huelva.

ISRAEL, M.(2001): Itinerarios musicales de los alumnos de las Diplomaturas de Magisterio de la Comunidad Autónoma Andaluza. Aficiones y Actitudes. Tesis Doctoral no publicada. Universidad de Sevilla.

MIGNON, DAPHY, BOYER. (1.994) "Les gouts musicaux des adolescents".L ́education musicale, 409 -410. 26

PIONEER, ELECTRONICS ESPAÑA. (1.991): Preferencias, aficiones y cultura musical de los españoles. Barcelona: Ikonos.

PUENTE (1.996): "Preferencias musicales de los jóvenes fuera del aula". Eufonía, 5 81 - 94.

Published

2017-02-16