Music education in stage 0-6 years

Authors

  • Maravillas Díaz Universidad del País Vasco

DOI:

https://doi.org/10.7203/LEEME.14.9750

Keywords:

Music Education, Early Childhood Education, Music and Childhood.

Abstract

To empower and develop the capacity for expression and the communication needs that all children show from the moment of their birth, parents and educators play an important role. Preparing especially to be able to perform a task of responsibility such as being a guide and educator of your musical sensitivity, is a great task.

References

Akoschky, J.(1998). El lenguaje musical en la educación infantil. Eufonía, 25. pp. 25-38.

Gianni, C. (1998). Juego, profundidad, emoción y cambio. Educación Musical: Entre melodías, ritmo y emociones. Novedades Educativas, 64-77.

Huerta, T. (1995). El niño y su destino: reflexión filosófica. En Lenguajes Artísticos. Dirección General de Culturas Populares. Méjico, 77-85.

Swanwick, K. (1991). Música, pensamiento y educación. Madrid. Morata.

Tafuri, J. (2000). El origen de la experiencia musical. Eufonía, 20. 81-92.

Zenatti, (1991). Aspectos del desarrollo musical del niño en la historia de la psicología del siglo XX. En Revista de Comunicación, Lenguaje y educación, 57-70.

Published

2017-02-16