El compromís públic com a retòrica, la persuasió com a pràctica
DOI:
https://doi.org/10.7203/metode.13.26011Resum
More than two decades ago the Public Engagement with Science and Technology (PEST) paradigm gained influence in the field of science communication, marked by the publication of the third report of the House of Lords Select Committee on Science and Technology in the year 2000. The approach advocated in the report went beyond the traditional Public Understanding of Science (PUS) paradigm that had focused on sharing scientific knowledge with broader publics via top-down dissemination. It assigned citizens a more active and powerful role vis a vis science, emphasized the need for participatory discourses aiming at a shared understanding with non-scientific publics, and acknowledged both citizens’ democratic rights regarding science-related decisions and their potential constructive contributions in the creation of socially relevant knowledge.
Descàrregues
Referències
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum866
-
PDF 935
Número
Secció
Llicència
Tots els documents inclosos en OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors.
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d'acord amb els següents termes:
- Els autors conserven els drets d'autor i garanteixen a la revista el dret a la primera publicació del treball, llicenciat baix una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet a altres compartir el treball amb un reconeixement de l'autoria del treball i citant la publicació inicial en aquesta revista.
- Es permet i s'anima els autors a difondre la versió definitiva dels seus treballs electrònicament a través de pàgines personals i institucionals (repositoris institucionals, pàgines web personals o perfils a xarxes professionals o acadèmiques) una vegada publicat el treball.