La nova edat fosca
Résumé
L'avanç tecnològic de les últimes dècades fa necessària una reflexió al voltant dels sistemes instrumentals que medien amb les nostres relacions i els nostres propis cossos. La multiplicitat de connexions tècniques existens mostra la complexitat d'aquestes relacions, que demanen del nostre estudi i comprensió per evitar dependre únicament dels interessos de les corporacions i elits que controlen la denominada tecnoesfera i que ens farien parlar d'una nova edat fosca. En aquest article, s'analitzen els mites associats a les noves tecnologies després de l'experiència docent vinculada al confinament de l'estat d'alarma de març del 2020. A partir d'ací, es parla de la potencialitat d'innovació de les denominades pedagogies disruptives per a construir una teoria crítica sobre l'ús i disseny dels dispositius tecnològics que ens connecten amb les xarxes socials o els videojocs. Cal monitorar la composició dels algorismes i del tipus de tasques i efectes que produeixen en la societat, per a reclamar una transformació formal definida en espais comuns que aborden la nostra relació amb les TIC i que determinaran l'únivers social, polític i econòmic present i futur.
Téléchargements
Téléchargements
Publié-e
Comment citer
-
Résumé645
-
PDF (Català)224
Numéro
Rubrique
Licence
Aquesta obra està sota una llicència de Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SsenseObraDerivada 4.0 Internacional.