La nova edat fosca

Autores

Resumo

L'avanç tecnològic de les últimes dècades fa necessària una reflexió al voltant dels sistemes instrumentals que medien amb les nostres relacions i els nostres propis cossos. La multiplicitat de connexions tècniques existens mostra la complexitat d'aquestes relacions, que demanen del nostre estudi i comprensió per evitar dependre únicament dels interessos de les corporacions i elits que controlen la denominada tecnoesfera i que ens farien parlar d'una nova edat fosca. En aquest article, s'analitzen els mites associats a les noves tecnologies després de l'experiència docent vinculada al confinament de l'estat d'alarma de març del 2020. A partir d'ací, es parla de la potencialitat d'innovació de les denominades pedagogies disruptives per a construir una teoria crítica sobre l'ús i disseny dels dispositius tecnològics que ens connecten amb les xarxes socials o els videojocs. Cal monitorar la composició dels algorismes i del tipus de tasques i efectes que produeixen en la societat, per a reclamar una transformació formal definida en espais comuns que aborden la nostra relació amb les TIC i que determinaran l'únivers social, polític i econòmic present i futur.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Downloads

Publicado

2021-12-17

Como Citar

Tomàs Marquina, D., & Pastor Aguilar, M. (2021). La nova edat fosca. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (46), 7–21. Obtido de https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/21774
Metrics
Views/Downloads
  • Resumo
    645
  • PDF (Català)
    224

Metrics