: La calidad como praxis. Una garantía de futuro para las empresas de formación

Authors

  • J. Ignacio Aguaded Universidad de Huelva.
  • Manuel Fandos

DOI:

https://doi.org/10.7203/RASE.2.2.8656

Keywords:

Quality, education, training, open training, e-learning, distance learning, company, client.

Abstract

The debate about quality and training is both very interesting and complex. This article introduces some of the main points for a profound debate about this subject and also presents us with an entrepreneurial point of view. Training companies like Master-D consider the application of specific practices a guarantee of quality for the future. An essential tool for survival. Therefore they present us with some of the multimedia products they have developed.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

J. Ignacio Aguaded, Universidad de Huelva.

José Ignacio Aguade Gómez es Vicerrector de Tecnologías, Innovación y Calidad de la Universidad de Huelva, profesor en esta Universidad. Doctor en Psicopedagogía, maestro y licenciado en Ciencias de la Educación y en Filología Hispánica. Presidente fundador del Grupo Comunica. Es también director de la revista científica iberoamericana de comunicación y educación «Comunicar», que se distribuye en Europa y América; y asesor científico de distintas revistas nacionales e internacionales. 

Manuel Fandos

Relaciones Externas de Relaciones Externas de Master-D S.A., multinacional de formación a distancia (50 centros en España, 3 en Portugal y presencia en Grecia, Brasil, China y Centroamérica). Ex asesor de formación permanente de TIC en distintos CPRs (Centros de Profesores y de Recursos de la Consejería de Educación del Gobierno de Aragón) de la provincia de Zaragoza. Consultor de Kaleidos (servicios de orientación educativa y psicopedagógica). Doctor en Psicopedagogía. Licenciado en Estudios Eclesiásticos y Maestro.  

Downloads

Published

2009-05-30

How to Cite

Aguaded, J. I., & Fandos, M. (2009). : La calidad como praxis. Una garantía de futuro para las empresas de formación. Revista De Sociología De La Educación-RASE, 2(2), 5–12. https://doi.org/10.7203/RASE.2.2.8656
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    398
  • PDF (Español)
    107

Metrics

Similar Articles

> >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.