Book Review of "Carabaña, J. (2015). La inutilidad de PISA para las escuelas" [The uselessness of PISA for schools]. Madrid: Morata

Authors

  • Anna Jordina Llorens Ferrer University of Valencia

DOI:

https://doi.org/10.7203/relieve.22.2.9472

Keywords:

PISA, evaluation, education

Abstract

In the analyzed book, the author analyzes the PISA reports (up to 2012)  and reflects its main characteristics: what is PISA, what is measured by PISA and what is taught by PISA.

Author Biography

Anna Jordina Llorens Ferrer, University of Valencia

Pedagogist

References

Barquín Ruiz, J.; Gallardo Gil, M.; Fernández Navas, M.; Yus Ramos, R.; Sepúlveda Ruiz, M.P. & Serván Núñez, M. J. (2011). Todos queremos ser Finlandia”: los efectos secundarios de PISA. Revista Teoría de la Educación: Educación y Cultura en la Sociedad de la Información, 12 (1), 320-339.

Carabaña, J. (2008). PISA 2006: sin novedad. Claves de razón práctica, nº 179, pp. 22-27.

Coleman, J. (1968). The concept of equality of educational opportunity. Harvard Educational Review, 38(1), 7-22.

Coleman, J. S.; Campbell, E. Q.; Hobson, C. J.; McPartland, F.; Mood, A. M.; Weinfeld, F. D. & York, R. L., (1966). Equality of Educational Opportunity. Washington D.C.: U.S. Government Printing Office.

Instituto Nacional de Evaluación Educativa (2016). Pisa para centros. EducaiNEE, 46. Consultado en http://www.mecd.gob.es/dctm/inee/boletines/educainee46.pdf?documentId=0901e72b8201bcb8

Puelles (2006): Problemas actuales de política educativa. Madrid: Morata.

Viñao, A., & Frago, A. V. (2002). Sistemas educativos, culturas escolares y reformas: continuidades y cambios (Vol. 10). Madrid: Ediciones Morata.

Published

2017-01-05

Issue

Section

Review