«Mentre la música dura?». Sobre la relació de música i demencia. Processos d?aprenentatge més enllà dels arranjaments clàssics

Authors

  • Peter Alheit

DOI:

https://doi.org/10.7203/acs.41.29202

Abstract

-

Downloads

Download data is not yet available.

References

ALHEIT, Peter/Page, Kate/Smilde, Rineke (2015), Musik und Demenz. Das Modellprojekt „Music for Life“ als innovativer Ansatz der Arbeit mit Demenzkranken. Giessen: Psychosozial-Verlag.

 

AZZARRA, Christopher D. (1999), An aural approach to improvisation. En: Music Education Journal, 86 (3), 21-25.

 

BENSON, Bruce E. (2003), The Improvisation of Musical Dialogue – A Phenomenology of Music. Cambridge: Cambridge University Press.

 

GEIGER, Arnold (2011). Der alte König in seinem Exil. Munic: Hanser.

 

KEIL, Annelie (2014), Wenn die Organe ihr Schweigen brechen und die Seele streikt. Munic: Scorpio.

 

KITWOOD, Tom (1997), Dementia reconsidered: The person comes first. Berkshire: Open University Press.

 

LAVE, Jean/Wenger, Etienne (1991), Situated Learning: legitimate peripheral participation. Cambridge: Cambridge University Press.

 

MEAD, George Herbert (1973), Geist, Identität und Gesellschaft. Frankfurt del Main: Suhrkamp.

 

PETERS, Gay (2009), The Philosophy of Improvisation. Chicago: University of Chicago Press.

 

ROSA, Hartmut (2004), Beschleunigung. Die Veränderung der Zeitstrukturen in der Moderne. Frankfurt del Main: Suhrkamp.

 

SACKS, Oliver (2008), Musicophilia. Tales of Music and the Brain. Londres: Picador.

 

SAWYER, Keith (2000), Improvisation and the Creative Process: Dewey, Collingwood and the Aesthetics of Spontaneity. In: The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 58 (2), 149-161.

 

SMILDE, Rineke/Page, Kate/Alheit, Peter (2014), While the Music Lasts. On Music and Dementia. Delft: Eburon Academic Publishers.

Published

2024-07-12

How to Cite

Alheit, P. (2024). «Mentre la música dura?». Sobre la relació de música i demencia. Processos d?aprenentatge més enllà dels arranjaments clàssics. Arxius De Ciències Socials, (41). https://doi.org/10.7203/acs.41.29202
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    22
  • PDF (Español)
    8

Issue

Section

Monográfico

Metrics