Trets d'oralitat en narracions escrites d'aprenents

Authors

  • Josep Ribera

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4748

Keywords:

oralitat, dixi situacional, dixi textual, metàfora metatextual, repetició, reiteració, estil segmentat

Abstract

El discurs oral informal, ontogenèticament més bàsic i d’altra banda habitual en les interaccions comunicatives dels aprenents, es projecta de manera freqüent en les seves produccions escrites. Concretament, els escrits dels estudiants palesen sovint l’ancoratge contextual, la restrictivitat del codi i la simplificació estructural i informativa de les unitats sintàctiques, característiques de l’oralitat. L’anàlisi de la cohesió referencial de les narracions escrites dels aprenents en relació amb les dels escriptors experts mostra l’emergència o la permanència de l’oralitat en l’escriptura dels estudiants. Aquesta situació s’evidencia a través de diverses característiques lexicogramaticals i discursives, com alguns usos díctics situacionals poc adequats a la comunicació escrita, la presència massa abundant d’estructures el·líptiques de referència indefinida i de substantius semànticament poc específics, l’abús de la repetició i la tendència a l’estil segmentat.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2009-10-01

How to Cite

Ribera, J. (2009). Trets d’oralitat en narracions escrites d’aprenents. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (47), 75–102. https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4748
Metrics
Views/Downloads
  • Abstract
    509
  • PDF (Català)
    314

Issue

Section

ARTICLES MISCEL·LÀNIA

Metrics

Similar Articles

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.