Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula: cap a una tipologia de docents

Autores/as

  • Núria Bastons Generalitat de Catalunya Departament d'Ensenyament
  • Llorenç Comajoan-Colomé Universitat de Vic Universitat Central de Catalunya
  • Oriol Guasch Universitat Autònoma de Barcelona
  • Teresa Ribas Universitat Autònoma de Barcelona

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10397

Palabras clave:

creences i pràctiques del professorat, cognició del docent, ensenyament i aprenentatge de la gramàtica, ensenyament i aprenentatge de la llengua

Resumen

L’article s’insereix en la tradició d’estudis sobre els sabers i les creences del professorat que indaguen en les concepcions sobre l’ensenyament i l’aprenentatge com a punt de referència per a la planificació de la millora dels criteris d'intervenció a les aules. Recull dos estudis paral·lels que pretenen conèixer la cognició i les pràctiques dels docents en relació amb l’ensenyament de la gramàtica, un sobre una mostra de professorat de primària i de secundaria encarregat de l’ensenyament del català i el castellà, i un altre sobre una mostra de professorat de català com a segona llenguaen l'àmbit de l'ensenyament d'adults. En tots dos casos, les respostes a un qüestionari sobre el paper de la gramàtica en l’ensenyament de la llengua i sobre les pràctiques habituals permeten establir una tipologia en què es distingeixen perfils docents diferenciats.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2017-12-01

Cómo citar

Bastons, N., Comajoan-Colomé, L., Guasch, O., & Ribas, T. (2017). Les creences del professorat sobre l’ensenyament de la gramàtica a l’aula: cap a una tipologia de docents. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (63), 139–164. https://doi.org/10.7203/caplletra.63.10397
Metrics
Vistas/Descargas
  • Resumen
    1241
  • PDF (Català)
    802

Número

Sección

ARTÍCULOS MONOGRÁFICO

Métrica

Artículos similares

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.