Língüística aplicada a l'ensenyament i nous corrents d'investigació en lingüística

Autores/as

  • Ferran Robles i Sabater

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4754

Palabras clave:

lingüistes alemanys, lingüística catalana, pragmàtica, lingüística aplicada, anàlisi discursiva, lingüística textual

Resumen

Aquest article es proposa indagar les principals aportacions dels romanistes alemanys, austríacs i suïssos al desenvolupament dels estudis catalans en àmbits de recerca com la Lingüística aplicada i l’ensenyament i l’aprenentatge del català, així com en els anomenats nous corrents d’investigació en lingüística general. Una revisió dels treballs més destacats, dins de camps com la Pragmàtica, l’Anàlisi Discursiva, la Lingüística Textual, la Lingüística de Corpus i la Fraseologia mostraran, d’una banda, el paper rellevant que han jugat els estudis de catalanística d’autors germanoparlants com a motor de transformacions i innovacions en l’anàlisi descriptiva de la llengua des d’una multiplicitat de noves perspectives metodològiques i, de l’altra, l’interès continuat dels acadèmics alemanys per la llengua i la cultura dels països de parla alemanya, el qual es prolonga des del propi començament de la Filologia Romànica fins els nostres dies.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2009-10-01

Cómo citar

Robles i Sabater, F. (2009). Língüística aplicada a l’ensenyament i nous corrents d’investigació en lingüística. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (47), 207–234. https://doi.org/10.7203/caplletra.47.4754
Metrics
Vistas/Descargas
  • Resumen
    301
  • PDF (Català)
    124

Número

Sección

ARTÍCULOS MONOGRÁFICO

Métrica

Artículos similares

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.