Reimaginando espacios educativos: Comparación de patios de educación infantil y cómo enfocarlos hacia una visión coeducadora.

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/CREATIVITY.8.29758

Resum

Aquest article de recerca se centra en l'anàlisi del pati d'Educació Infantil com un espai educatiu clau per al desenvolupament integral i de l'aprenentatge. A través de l'estudi de dos patis en diferents centres escolars, es busca identificar elements que afavoreixen o limiten el joc i l'exploració dels menors. L'interès per aquest tema sorgeix d'experiències pròpies en centres educatius, reconeixent la gran importància de millorar la qualitat educativa dels patis. Es realitzarà per tant una recerca exhaustiva, incloent tant entrevistes amb docents, com a activitats amb alumnes de 5 anys, per a definir així el que considerarien un pati escolar ideal. L'objectiu és demostrar els beneficis d'aquest espai en el desenvolupament dels nens i advocar per la seva importància com un lloc de llibertat i exploració. Mitjançant un enfocament interdisciplinari, s'exploraran diverses estratègies per a crear patis coeducatius inclusius i estimulants.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Selene Campos Molina , Universitat de València

Graduada de la Facultat de Magisteri

Pau Pérez-Ledo, Universitat de València

PDI Ayudante Doctor en la Facultat de Ciències Socials

Belén Lázaro Haba , Universitat de València

Universitat de València

Descàrregues

Publicades

2024-12-27

Com citar

Campos Molina , S., Pérez-Ledo, P., & Lázaro Haba , B. (2024). Reimaginando espacios educativos: Comparación de patios de educación infantil y cómo enfocarlos hacia una visión coeducadora. Creativity and Educational Innovation Review, (8), 275–290. https://doi.org/10.7203/CREATIVITY.8.29758
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    6
  • PDF (Español)
    10

Metrics