El bloc El Llibreter. L’assaig des de la ironia
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf-elit.v16i0.3948Paraules clau:
assaig, ironia, literatura catalana, blocs, crítica literàriaResum
El Llibreter és un bloc sobre el món del llibre i la literatura, que presenta els trets habituals d’aquesta classe de pàgines web, entre altres el caràcter personal de l’escriptura. Tanmateix, l’ús d’un pseudònim que amaga qualsevol referència a una identitat real, matisa la possibilitat d’aplicar el pacte autobiogràfic i introdueix elements que, al costat d’altres, ens permeten afirmar que el bloc desplega una figuració irònica. Aquesta contribueix a evitar que el bloc siga considerat com a crítica literària i, relacionada amb altres característiques textuals, formals i funcionals, permet relacionar-lo amb la pràctica del dietari en concret i amb l’escriptura assagística en general.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum270
-
PDF (Español)84
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).