‘La frontière tirée au cor-deau de sang dans la ville’: Les lieux-Sarajevo dans la narrative graphique d’Enki Bilal

Autors/ores

  • Adela Cortijo Talavera Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v12i0.5032

Paraules clau:

còmic, ciencia-ficció, cyberpunk, individu, fronteres, guerra, destrucció

Resum

En els còmics futuristes de Enki Bilal –autor d'origen iugoslau emigrat a França– es qüestionen diverses problemàtiques socioculturals relacionades amb els límits entre la singularitat i el grup. A través de la ciència-ficció, en la seva narrativa gràfica de marcada estètica cyberpunk, mostra el perill dels poders manipuladors, del fanatisme, de la intransigència religiosa, de la xenofòbia i de la globalització, que potencien la pèrdua d'identitat de l'individu que, desdoblegat i híbrid, es busca en llocs com Sarajevo, en zones zero, en espais urbans de destrucció. A través de la política-ficció i de les distòpies de la Trilogie de Nikopol i la Tétralogie du Monstre, Bilal assenyala les fronteres, no només espacials i culturals, sinó també existencials del jo enfront de l'Altre.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Adela Cortijo Talavera, Universitat de València

Departament de Filologia Francesa i Italiana

Descàrregues

Publicades

2007-12-28

Com citar

Cortijo Talavera, A. (2007). ‘La frontière tirée au cor-deau de sang dans la ville’: Les lieux-Sarajevo dans la narrative graphique d’Enki Bilal. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 12, 211–228. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v12i0.5032
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    193
  • PDF (Español)
    147

Número

Secció

Artículos

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##