‘Home? Where’s that?’ Identitat fragmentada a la frontera dels Estats Units d’Amèrica
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf-elit.v12i0.5038Paraules clau:
frontera, híbrid, fragmentació, espai intersticialResum
La frontera és una línia divisòria, un espai tradicionalment malmès i oblidat, el lloc on es troben totes aquelles persones que no entren dins la definició socialment acceptada d’allò “normal”. Als Estats Units d’Amèrica, lloc de domini cultural anglosaxó i on es privilegia allò blanc i masculí, les dones latines o d’ascendència latina es troben doblement marginades, per viure en un barri masclista i una Nord-Amèrica racista. Es situen, doncs, com a pont entre dos móns i escriuen sobre la seua experiència i la de la seua comunitat des d’aquest espai intersticial, que es converteix ara en un espai de riquesa cultural, hibridació i mestissatge.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum141
-
PDF (Español)95
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).