Ensenyament i divulgació de l'electrotècnia en Espanya a finals del s. XIX: les col·leccions tècniques de Bailly-Baillière
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf.24.16317Paraules clau:
ensenyament tècnic, electrotècnia, ciència popular, col·leccions de divulgació, Bailly-BaillièreResum
A la fi del segle XIX, l'interés per les aplicacions de l'electricitat anava més enllà de les aules de les escoles tècniques i universitats. La comunitat tècnica ja no estava integrada només pels qui havien seguit estudis d'enginyeria, sinó també pels electricistes pràctics, que necessitaven així mateix formar-se en aquest àmbit. Entre les obres sorgides amb aquest propòsit destaquen les dues col·leccions publicades per l'editorial Bailly-Baillière i Fills que són objecte d'aquest estudi: la Pequeña Enciclopedia Electromecánica (1896-1897), dirigida per Henry de Graffigny, i la Biblioteca
Completa de Electricidad (1898), de Thomas O’Conor Sloane. Ambdues, de caràcter marcadament divulgatiu, van gaudir d'un extraordinari acolliment i van contribuir sens dubte a l'ensenyament i popularització de l'electrotècnia.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum514
-
PDF (Español)422
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).