Affirmative and negated modality
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.14.3996Paraules clau:
força dinâmica, modals, motivació, necessitat, possibilitatResum
La naturalesa dinàmica dels modals ha estat àmpliament estudiada per la Lingüística Cognitiva. No obstant això, aquests estudis han versat majorment sobre la modalitat afirmativa. La interacció de la modalitat amb la negació ha estat abordada des de la lògica. Des d'un punt de vista lògic, el comportament dels modals engonals en forma negativa es mostra aleatori i no motivat. Aquest estudi demostra que l'ús dels modals en forma negativa està motivat. De la mateixa manera que la modalitat afirmativa, la negativa està basada en una conjunció de forces dinàmiques: la noció de força dinàmica, crucial en la modalitat negativa, és el bloqueig. La interacció entre modalitat i negació està regida pels principis comunicatius del llenguatge natural, en particular el principi superior de rellevància i els principis de claredat, economia, significació plena i polisèmia.Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum370
-
PDF (Español)722
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).