Observaciones sobre la distinción entre procesos sistémicos y estructurales en la adquisición del componente fonológico
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.19.5184Resum
L'objectiu del present treball és el d'analitzar la distinció entre processos sistèmics i estructurals, que sol manejar-se en descriure l'adquisició del component fonològic. Per dur a terme aquesta anàlisi es prendrà com a punt de partida la proposta analítica de Laura Bosch (2004), que gaudeix de gran difusió entre els investigadors espanyols. La nostra atenció se centrarà, en primer lloc, en les dificultats que poden sorgir en tractar de distingir amb nitidesa les peculiaritats etiquetades com “sistèmiques” i “estructurals”. A continuació, assenyalarem la possible presència d'influències contextuals o sintagmàtiques en alguns dels processos etiquetats habitualment com a fenòmens sistèmics.Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum481
-
PDF (Español)712
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).