Lectura fàcil per a nouvinguts: una possible eina per a l’ensenyament del català com a L2
DOI:
https://doi.org/10.7203/efit.1.16748Resum
Llegir és una habilitat que permet compartir idees, pensaments i experiències. L’accés a la lectura és una necessitat social i un dret reconegut en diversos textos legals nacionals i internacionals, entre d’altres, les Directrius per a generar informació de lectura fàcil. Amb l’objectiu que una gran part de la població puga accedir-hi, l’Associació de Lectura Fàcil (ALF) ha impulsat durant més d’una dècada iniciatives perquè es publiquen documents i llibres de lectura fàcil (Mayol i Salvador, 2012).
Els materials de lectura fàcil (LF) s’adrecen a persones amb dificultats lectores que poden ser permanents
(discapacitats psíquiques i físiques, senilitat...) o transitòries (immigració, incorporació tardana a la lectura,
escolarització deficient...). El context intercultural actual urgeix de metodologies i materials que faciliten el procés d’ensenyament i d’aprenentatge del català com a segona llengua i, en aquest sentit, es poden fer servir materials de LF que s’adeqüen a les necessitats educatives de l’alumnat nouvingut.
En l’article presentem la revisió de publicacions que tracten sobre LF, sobretot els estudis publicats per entitats, com ara l’ALF o la Universitat de Barcelona, que treballen amb materials de LF i en fan difusió. En aquest context conceptual es planteja la possibilitat d’aprofitar els materials per a facilitar la lectura en català a aquest tipus d’alumnat.
Paraules clau: lectura fàcil; multilingüisme; ensenyament i aprenentatge de L2; diversitat; educació intercultural.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum379
-
PDF1104
Número
Secció
Llicència
Aquesta obra està sota llicència de Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SsenseObraDerivada 4.0 Internacional.
La nostra revista, en tindre un codi international d'identificació en qualitat de publicació seriada, posseirà copyright. En conseqüència, pretenem respectar el dret que té l'autor sobre tots i cadascun dels treballs que publique; això li permetrà decidir-ne les condicions de reproducció i distribució.