Quantitative-qualitative study about the musical training that the students who have access to the university in the autonomous city of Melilla have

Authors

  • María Teresa Segura López Universidad de Granada
  • Oswaldo Lorenzo Quiles Universidad de Granada
  • Juan Pablo De Juan Martín Universidad de Granada

DOI:

https://doi.org/10.7203/LEEME.5.9717

Keywords:

Melilla, Music Training, Music Education.

Abstract

The present communication shows the results obtained in the research carried out in the University Centers of the City of Melilla, during the present academic year 1997-1998, about the musical formation received during the education cycles of Infantil, Primaria, ESO And Bachiller - formerly Preschool, EGB, Bachiller and COU - by the students who are currently studying the first year of their university career.

Author Biographies

María Teresa Segura López, Universidad de Granada

Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal

Oswaldo Lorenzo Quiles, Universidad de Granada

Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal

Juan Pablo De Juan Martín, Universidad de Granada

Dpto. Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal

References

Alcina Franch, J. (1994): Aprender a investigar. Madrid: Compañia Literaria.

Arheim, R. (1993): Consideraciones sobre la educación artística. Barcelona: Paidós.

A.A.V.V (1998): Actas de las jornadas de educación musical. La música en primaria. Madrid: Universidad Complutense.

Cook, T.D. y Reichart, Ch. S. (1995): Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Madrid: Morata.

A.A.V.V. (1995): Nº 1, 7 y 10 de la revista EUFONÍA -didáctica de la música-, Barcelona: Graó.

Eisner, E. (1995): Educar la visión artísitca, Barcelona: Paidos.

García Llamas, J.L., Pérez Juste, R. y del Río Sandoril, D. (1992): Problemas y diseños de investigación resueltos, Madrid: Dykinson.

Gardner, H. (1994): Educación artísica y desarrollo humano. Barcelona: Paidos.

Hemsy de Gainza, V. (1993): La educación musical frente al futuro. Buenos Aires: Guadalupe.

Lacárcel Moreno, J. (1995): Psicología de la música y educación musical. Madrid: Visor Distribuciones.

Trianes Torres, MºV. (1996): Psicología de la educación para profesores. Madrid: Ediciones Pirámide. 

Published

2017-02-16

Issue

Section

Difusión de Publicaciones