Xarxes socials i companyia robòtica: Tecnologia, ciència i ciència-ficció
DOI:
https://doi.org/10.7203/metode.9.12479Paraules clau:
xarxes socials, robòtica assistencial, ètica, ciència-ficció, ciències i humanitatsResum
Les tecnologies de la informació s’han instal·lat en la nostra quotidianitat i vehiculen cada vegada més les relacions laborals i personals, quan no les substitueixen. Aquesta creixent interacció amb màquines planteja un seguit de qüestions sobre les quals no hi ha experiència, i tampoc una predicció fiable per saber com influiran en l’evolució de la societat. Això ha propiciat la confluència de tecnociència i humanitats en un debat ètic que comença a donar fruits, no sols amb l’establiment de normatives i estàndards, sinó també amb iniciatives educatives, tant de docència universitària com de millora professional i formació d’opinió pública. Sovint la ciència-ficció hi representa un paper especulatiu destacat, que ressalta els pros i contres de possibles escenaris futurs.
Descàrregues
Referències
Bearne, S. (2016, 14 September). Plan your digital afterlife and rest in cyber peace. The Guardian. Retrieved from https://www.theguardian.com/media-network/2016/sep/14/plan-your-digital-afterlife-rest-in-cyber-peace
Hunt, E. (2016, 24 March). Tay, Microsoft’s AI chatbot, gets a crash course in racism from Twitter. The Guardian. Retrieved from https://www.theguardian.com/technology/2016/mar/24/tay-microsofts-ai-chatbot-gets-a-crash-course-in-racism-from-twitter
Lin, P., Abney, K., & Bekey, G. (2011). Robot ethics: The ethical and social implications of robotics. Cambridge, MA: MIT Press.
Swain, C. (2007). Designing games to effect social change. In A. Baba (Ed.), Proceedings of the 2007 Digital Games Research Association Conference (pp. 805–809). Tokyo, Japan: Digital Games Research Association.
Torras, C. (2008). La mutació sentimental. Lleida, Spain: Pagès Editors.
Torras, C. (2016). Service robots for citizens of the future. European Review, 24(1), 17–30. doi: 10.1017/S1062798715000393
Torras, C. (2017). Enxarxats. Barcelona: Males Herbes.
Torras, C. (2018). The vestigial heart. A novel of the robot age.Cambridge, MA: MIT Press.
Veruggio, G., Operto, F., & Bekey, G. A. (2016). Roboethics: Social and ethical implications of robotics. In B. Siciliano, & O. Khatib (Eds.), Handbook of robotics, 2nd edition(pp. 2135–2160). Berlin-Heidelberg: Springer.
Von Ahn, L., & Dabbish, L. (2008). Designing games with a purpose. Communications of the ACM, 51(8), 58–67. doi: 10.1145/1378704.1378719
Wu, M. (2012, 15 September). My chapter on influencers. Lithium Community. Retrieved from https://community.lithium.com/t5/Science-of-Social-Blog/My-Chapter-on-Influencers/ba-p/8213
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum1711
-
PDF 667
Número
Secció
Llicència
Tots els documents inclosos en OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors.
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d'acord amb els següents termes:
- Els autors conserven els drets d'autor i garanteixen a la revista el dret a la primera publicació del treball, llicenciat baix una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet a altres compartir el treball amb un reconeixement de l'autoria del treball i citant la publicació inicial en aquesta revista.
- Es permet i s'anima els autors a difondre la versió definitiva dels seus treballs electrònicament a través de pàgines personals i institucionals (repositoris institucionals, pàgines web personals o perfils a xarxes professionals o acadèmiques) una vegada publicat el treball.