L’educació en temps de canvi climàtic: Facilitar l’aprenentatge per a construir una cultura d’atenció del clima
DOI:
https://doi.org/10.7203/metode.6.4220Paraules clau:
educació ambiental, canvi climàtic, cultura baixa en carboniResum
El canvi climàtic planteja importants reptes educatius: és necessari saber-ne les seues causes per poder reconèixer les arrels del problema; i saber-ne les conseqüències, perquè és necessari construir una percepció més realista dels riscos climàtics i comprendre millor les nostres vulnerabilitats. Però, sobretot, és necessari saber sobre les seues solucions, perquè fa falta capacitació urgent per a construir una cultura «baixa en carboni», que evite interferències perilloses sobre el sistema climàtic. Les organitzacions educatives, incloent-hi les que promouen l’aprenentatge no formal, hauran de considerar quina serà la seua contribució davant d’aquestes necessitats de coneixement i canvi social. Perquè el canvi climàtic determinarà de manera molt rellevant el nostre futur i perquè tots representem un paper en la complexa xarxa de responsabilitats que l’alimenta.
Descàrregues
Referències
Choi, S., Niyogi, D., Shephardson, D. P., & Charusombat, U. (2010). Do Earth and environmental science textbooks promote middle and high school students’ conceptual development about climate change? Textbooks’ consideration of students’ misconceptions. American Meteorological Society, 91, 889–898. doi: 10.1175/2009BAMS2625.1
Corbella, J. (2014, December 12). Chris Field: “Somos una generación egoísta”. La Vanguardia. Retrieved from http://links.uv.es/ScWgRr6
Hamilton, L. C. (2010). Education, politics and opinions about climate change evidence for interaction effects. Climatic Change, 104(2), 231–242. doi: 10.1007/s10584-010-9957-8
Hulme, M. (2009). Why we disagree about climate change. Understanding controversy, inaction and opportunity. Cambridge: Cambridge University Press.
IPCC. (2014). Climate change 2014. The synthesis report. Core Writing team, R. K. Pachauri, & L. A. Meyer (Eds.). Geneve: IPCC.
Meira, P. A., Arto, M., Heras, F., Montero, P., & Iglesias, L. (2013). La sociedad ante el cambio climático. Conocimientos, valoraciones y comportamientos en la población española, 2013. Madrid: Fundación Mapfre.
Reuters (2014, April 3). La ONU exige cambios rápidos en la industria del crudo y gas. Reuters España. Retrieved from http//links.uv.es/rP4J4zf
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum2095
-
PDF 700
Número
Secció
Llicència
Tots els documents inclosos en OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors.
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d'acord amb els següents termes:
- Els autors conserven els drets d'autor i garanteixen a la revista el dret a la primera publicació del treball, llicenciat baix una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet a altres compartir el treball amb un reconeixement de l'autoria del treball i citant la publicació inicial en aquesta revista.
- Es permet i s'anima els autors a difondre la versió definitiva dels seus treballs electrònicament a través de pàgines personals i institucionals (repositoris institucionals, pàgines web personals o perfils a xarxes professionals o acadèmiques) una vegada publicat el treball.