El model de les Escoles de Segona Oportunitat enfront de l'abandonament educatiu. Itineraris per a la revinculació educativa i la inserció laboral

Autori

Parole chiave:

Escoles de segona oportunitat, exclusió educativa, vinculació educativa

Abstract

Aquest article analitza, en primer lloc, el model de les Escoles de Segona Oportunitat (E2O), que pretenen afrontar la situació d'exclusió educativa i laboral de joves que han vist truncar-se la seua trajectòria educativa. I, en segon lloc, l'experiència dels i les joves estudiants de les E2O, tant en la seua trajectòria educativa prèvia, com des de la seua participació en una E2O. Comprovem que el model educatiu desenvolupat en aquests centres permet una major vinculació de cada jove amb la seua experiència educativa, sobre la base d'una major identificació amb l'aprenentatge, i un vincle afectiu més sòlid, de manera especial amb el professorat. Això permet una valoració positiva de la seua experiència en l'E2O, així com una reorientació de les seues expectatives, siga cap al reenganxament educatiu, siga cap a una inserció laboral més qualificada. La investigació ha combinat un enfocament qualitatiu (entrevistes a professionals i responsables de les E2O) i quantitatiu (un qüestionari en el qual van participar 2024 joves de les E2O).

Downloads

I dati di download non sono ancora disponibili.

Downloads

Pubblicato

2022-07-22

Come citare

Martínez Morales, I., Gabaldón Estevan, D., & García Rubio, J. (2022). El model de les Escoles de Segona Oportunitat enfront de l’abandonament educatiu. Itineraris per a la revinculació educativa i la inserció laboral. QUADERNS D’EDUCACIÓ CONTINUA, (47), 95–106. Recuperato da https://turia.uv.es/index.php/QEC/article/view/24446
Metriche
Viste/Downloads
  • Abstract
    318
  • PDF (Català)
    109

Fascicolo

Sezione

PERSONES, TERRITORIS, EXPERIÈNCIES

Metrics

Articoli simili

1 2 > >> 

Puoi anche Iniziare una ricerca avanzata di similarità per questo articolo.