El multilingüisme a l’escola: tendències educatives i nous reptes

Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16474

Palabras clave:

multilingüisme, educació multilingüe, competència multilingüe, translanguaging, didàctica multilingüe

Resumen

Aquest article tracta sobre les tendències educatives actuals i els nous reptes que l’educació multilingüe planteja. Es presenta la situació lingüística actual a la gran majoria de centres educatius on vàries llengües coexisteixen dins i fora de l’aula. S’expliquen les diferents tendències educatives lligades al foment del multilingüisme, com ara la importància del manteniment de les llengües pròpies de l’alumnat,la incorporació de l’anglés a una edat primerenca i els nous enfocaments metodològics en l’ensenyament de llengües, com són els programes CLIL i EMI. S’exposa un nou paradigma emergent en el camp del multilingüisme, anomenat translanguaging, que adopta per primera vegada un enfocament purament multilingüe i incorpora la recerca avantguardista en adquisició de llengües addicionals i competència multilingüe. Es conclou amb una sèrie de valoracions sobre didàctica multilingüe i futures línies de recerca.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Publicado

2020-04-01

Cómo citar

Portolés, L. (2020). El multilingüisme a l’escola: tendències educatives i nous reptes. Caplletra. Revista Internacional De Filologia., (68), 125–147. https://doi.org/10.7203/caplletra.68.16474
Metrics
Vistas/Descargas
  • Resumen
    1341
  • PDF (Català/Valencià)
    972

Número

Sección

ARTÍCULO MONOGRÁFICO

Métrica

Artículos similares

1 2 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.