«Loa de la comedia de Montjuïc»: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella

Autores/as

  • Conxita Domènech University of Wyoming

DOI:

https://doi.org/10.7203/caplletra.60.7923

Palabras clave:

barroc, teatre, pamflets, propaganda, Guerra dels Segadors

Resumen

Resum: En aquest article analitzo la lloa ubicada després de La comedia del marqués de los Vélez (1641) al fons del Museu d’Història de Barcelona i que suposo, per la ubicació i per l’estil, que el mateix autor les va escriure totes dues amb la intenció que primerament fos representada o bé llegida la lloa i a continuació la comèdia. Pel que fa a la lloa, em dedicaré a l’autor anònim català, i concretament barceloní, que vindicarà la presa d’armes dels catalans, si bé ho farà en llengua castellana. A més, l’autor anònim escollirà el teatre —i no el pamflet propagandístic— per difondre la seva ideologia política. D’aquesta manera, la Loa de la comedia de Montjuïc es converteix en l’única obra dramàtica breu catalana de caràcter propagandístic escrita en castellà sobre la Guerra dels Segadors.

Paraules clau: barroc, teatre, pamflets, propaganda, Guerra dels Segadors.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

2016-02-01

Cómo citar

Domènech, C. (2016). «Loa de la comedia de Montjuïc»: un diàleg bèl·lic entre Catalunya i Castella. Caplletra. Revista Internacional De Filologia, (60), 15–29. https://doi.org/10.7203/caplletra.60.7923
Metrics
Vistas/Descargas
  • Resumen
    398
  • PDF (Català)
    344

Número

Sección

ARTÍCULOS MISCELÁNEA

Métrica

Artículos similares

<< < 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.