Polytechnique, polyphonie et polynésie: le ludisme autobiographique chez Nicole Brossard

Autors/ores

  • Émilie Notard Humboldt Universität Berlin

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v16i0.3947

Paraules clau:

Nicole Brossard, autobiografia, feminisme, transgressió, passatge

Resum

Víctima de la misogínia, del falocentrisme, del sexisme i del antifeminisme, esclava sexual i maternal o criatura màgica, la dona és alienada pel patriarcat que li impedeix accedir a una identitat pròpia, diferent de la fixada pel propi patriarcat. Malgrat tot, Brossard accepta el desafiament de l'autobiografia. Es tracta de demostrar en la seva obra els jocs feministes i estilístics: en primer lloc, l'autobiografia de Brossard es posa com a meta entendre la violència física i psíquica a la qual se sotmet a les dones –simbolitzat per la massacre de les joves feministes a Mont-real en 1989. En un segon lloc conquista amb subtils tàctiques subversives de transgressió de gènere el jo i la llengua, creant una polifonia lúdica. En tercer lloc, intenta crear una polinèsia infinita que Brossard pinta en passatges aeris, en moviments d'espirals i anotacions rizomàtics.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Émilie Notard, Humboldt Universität Berlin

Institut für Romanistik

Descàrregues

Com citar

Notard, Émilie. (2014). Polytechnique, polyphonie et polynésie: le ludisme autobiographique chez Nicole Brossard. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 16, 65–81. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v16i0.3947
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    187
  • PDF (Español)
    108

Número

Secció

Artículos

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

<< < 1 2 3 4 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.