Polytechnique, polyphonie et polynésie: le ludisme autobiographique chez Nicole Brossard
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf-elit.v16i0.3947Paraules clau:
Nicole Brossard, autobiografia, feminisme, transgressió, passatgeResum
Víctima de la misogínia, del falocentrisme, del sexisme i del antifeminisme, esclava sexual i maternal o criatura màgica, la dona és alienada pel patriarcat que li impedeix accedir a una identitat pròpia, diferent de la fixada pel propi patriarcat. Malgrat tot, Brossard accepta el desafiament de l'autobiografia. Es tracta de demostrar en la seva obra els jocs feministes i estilístics: en primer lloc, l'autobiografia de Brossard es posa com a meta entendre la violència física i psíquica a la qual se sotmet a les dones –simbolitzat per la massacre de les joves feministes a Mont-real en 1989. En un segon lloc conquista amb subtils tàctiques subversives de transgressió de gènere el jo i la llengua, creant una polifonia lúdica. En tercer lloc, intenta crear una polinèsia infinita que Brossard pinta en passatges aeris, en moviments d'espirals i anotacions rizomàtics.Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum187
-
PDF (Español)108
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).