El relat de la migració contemporània des de la perspectiva de la crítica com a sabotatge: tres casos d'estudi
DOI:
https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18980Paraules clau:
migració, cròniques, fronteres, crítica, sabotatge.Resum
El text que es proposa s'enfoca en una anàlisi crítica de tres relats sobre la migració centreamericana, a través de l'eina teòrica proposada per Manuel Asensi, la “crítica com a sabotatge”. En particular, estudia tres cròniques –Los migrantes que no importan. En el camino con los centroamericanos indocumentados en México (Martínez, 2010), Los niños perdidos. Un ensayo en cuarenta preguntas (Luiselli, 2016) y Yo tuve un sueño. El viaje de los niños centroamericanos a Estados Unidos (Villalobos, 2018)–. L'anàlisi se centra en elements com: el narrador, el seu posicionament; la presència de sil·logismes explícits o encoberts; la proposta de “models de món” procedents de qüestions directa o indirectament vinculades amb el tema general de la migració.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum529
-
PDF (Español)430
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).