Víctimes i victimaris en la literatura espanyola de la memòria, de la Guerra Civil a l'actualitat: el cas de Dicen, de Susana Sánchez Arins
DOI:
https://doi.org/10.7203/qdfed.26.22096Paraules clau:
víctima, victimari, literatura de la memòria, Arturo Barea, Susana Sánchez ArinsResum
L'article mostra com, des de la pròpia Guerra Civil, diversos autors van concebre la seua literatura com una forma de reivindicar el llegat de les víctimes de la violència totalitària. Partint d'esta premissa, es reflexiona, en primer lloc, sobre com la reiteració de procediments centrats en recuperació de les veus dels represaliats ha tingut com a conseqüència indirecta la poca concreció de la figura del perpetrador en la literatura espanyola dels segles xx i xxi; i, en segon lloc, sobre les característiques d'obres que, com Dicen, de Susana Sánchez Arins, intenten subvertir este panorama.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum1348
-
PDF (Español)905
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).