Megamusicals, Memory, and Haunted Audiences: The Producers in Berlin’s Admiralspalast
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf-elit.v15i0.3978Paraules clau:
megamusical, la memòria co?lectiva, “teatre glocal”, un espai encantat, The ProducersResum
The Producers (Els productors) és un exemple important del que s’ha anomenat el “megamusical”. Tanmateix, la seva representació a l’Admiralspalast de Berlín va estimular una reacció que estava específicament lligada al seu context local més que a les seves característiques globals. Ja que la recepció de The Producers es va produir dins el context de la relació d’Alemanya amb el seu passat nacionalsocialista, el muntatge berlinés de l’obra ens dóna una idea de la relació del megamusical amb el local i l’espai. Aquest article ofereix una anàlisi del musical comercial i també d’unes representacions recents del passat alemany a altres àmbits de la cultura popular, com el cinema i la televisió, per tal de contextualitzar la recepció del muntatge a l’Admiralspalast. L’article planteja una altra qüestió: si es pot comprendre millor la recepció de The Producers a Alemanya en termes de la memòria co?lectiva cultural (Erll, 2005) que modifica necessàriament les estratègies interpretatives (Fish, 1980) d’una comunitat global segons un context local i co?lectiu.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum133
-
PDF (Español)200
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).