Joan Colom o el devenir puta del fotógrafo
DOI:
https://doi.org/10.7203/qf-elit.v9i0.5142Keywords:
fotografía, mirada, abyección, deseoAbstract
Una cita: “el fotógrafo hace la calle” y un conjunto de fotografías de prostitutas del barrio chino de Barcelona constituyen el punto de partida de un ensayo que se interroga por la relación entre fotógrafo y su objeto, por el sentido de la mirada, (de la lectura, de la crítica), hasta llegar a pensar la fotografía como escritura, pero también como jeroglífico, mientras se relee y reescribe la teoría de la abyección de Julia Kristeva, se mantiene un diálogo con clásicos de la teoría de la imagen como La cámara lúcida de Roland Barthes, o se lanzan preguntas sobre los múltiples recorridos del deseo.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract292
-
PDF (Español)1234
Issue
Section
License
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).