El scriptorium vacío

Autors/ores

  • Vicent García Martínez Universitat de València
  • Xavier García Raffi Universitat de València
  • Francisco Jesús Hernández Dobón Universitat de València

DOI:

https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3941

Paraules clau:

narración audiovisual, competències generals, competència comunicativa, didáctica de la pantalla

Resum

Les institucions educatives en general i les superiors en particular tenen dificultat per assimilar dos processos convergents: la deconstrucció constructivista de l'aprenentatge, que situa l'ensenyament en el terreny de la incertesa, i la multiplicació de pantalles enfront de la qual s'alça la desconfiança acadèmica. L'article proposa no diluir el concepte de competència, el qual àmplia les seves perspectives i s'articula amb una ampliació hermenèutica del potencial emocional i cognitiu de les narracions audiovisuals. Un enfocament actual de la comunicació escrita no pot obviar la presència de la imatge audiovisual, que es mostra en els seus estils narratius no com a rival de la comunicació escrita tradicional sinó com complementària. A més, constitueix una via d'accés més assequible per a un alumnat que posseeix competències en la comprensió de sofisticats productes audiovisuals però li falta en els mitjans escrits tradicionals.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografies de l'autor/a

Vicent García Martínez, Universitat de València

Professor Associat d'Universitat Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura

Xavier García Raffi, Universitat de València

--

Francisco Jesús Hernández Dobón, Universitat de València

Professor Titular d'Universitat Departament de Sociologia i Antropologia Social

Descàrregues

Com citar

García Martínez, V., García Raffi, X., & Hernández Dobón, F. J. (2014). El scriptorium vacío. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 16, 217–231. https://doi.org/10.7203/qfilologia.16.3941
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    247
  • PDF (Español)
    124

Metrics

Articles similars

<< < 1 2 3 4 5 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.