El ‘diálogo xv’ de Alvarado, un ejemplo de propaganda religiosa en un texto destinado al aprendizaje de lenguas
DOI:
https://doi.org/10.7203/qfilologia.13.4033Paraules clau:
historiografia lingüística, diàlegs bilingües, apologia religiosa, selle XVIIIResum
Dins dels Diàlegs anglesos i espanyols (1718), el diàleg XV de FélixAntonio de Alvarado és un clar exemple de la gramàtica usada com a pretext per difondre les idees religioses d'aquest prevere de l'Església Anglicana que, fugint d'Espanya, va sobreviure com a professor de llengües en l'Anglaterra de principis del segle XVIII. El diàleg XV es desvia del propòsit inicial del seu autor, ja que en ell Alvarado perd de vista l'ensenyament de l'anglès i de l'espanyol per adoctrinar al lector sobre continguts religiosos, al marge de l'aprenentatge de les llengües. El proselitisme en favor de la seva Església protestant li porta a llançar un dur atac contra l'Església catòlica i les seves creences.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
-
Resum278
-
PDF (Español)121
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).