“Dissension across academic genres

Autors/ores

  • Françoise Salager-Meyer Universidad de Los Andes, Mérida

DOI:

https://doi.org/10.7203/qfilologia.10.5093

Paraules clau:

dissensió, génères acadèmics, discurs acadèmic

Resum

Aquest treball tracta el tema de la dissensió en diversos gèneres del discurs mèdic escrit en anglès: editorials (ED), treballs de revisió (RV), treballs de recerca experimental (IE) i informes de cas (IC). Es van registrar els actes crítics en 40 articles (10 en cada gènere) i es van analitzar els resultats mitjançant la prova del Chi-quadrat. Els nostres resultats ens van permetre classificar els 4 gèneres en 2 grups: el grup epicrític (ED i RV) i el grup experimental/descriptiu (IE i IC). En el primer grup, la dissensió sol ser expressada de manera personal, de vegades sarcàstica i irònica, i són les conclusions i els errors metodològics els objectius més freqüents de la crítica. En el segon grup, la dissensió és molt menys freqüent (p= .0001), menys personal i més encoberta, i són les troballes de recerques prèvies i els “buits conceptuals” els que constitueixen els objectius més comuns de la dissensió. S'expliquen aquests resultats a la llum de la naturalesa més argumentativa i avaluativa dels ED i dels RV, i del caràcter més factual i narratiu dels IE i dels IC. S'argumenta també que el paper que  exerceixl'autor en cada gènere també explica les diferències observades.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Françoise Salager-Meyer, Universidad de Los Andes, Mérida

Facultatd de Medicina; Lingüística

Descàrregues

Publicades

2005-12-20

Com citar

Salager-Meyer, F. (2005). “Dissension across academic genres. Quaderns De Filologia - Estudis Lingüístics, 10, 279–292. https://doi.org/10.7203/qfilologia.10.5093
Metrics
Views/Downloads
  • Resum
    146
  • PDF (Español)
    350

Metrics

Articles similars

<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.