The Literary Canon in Creative Writing through the perspective of the Critical Model
DOI:
https://doi.org/10.7203/JLE.8.28831Resum
Abstract
The paper aims to investigate the relationship between creative writing and the literary canon. The main question is whether the Western canon can be a source of knowledge and an occasion for experimentation. It is vital today that Creative Writing emerges as a public discourse that intervenes in the public sphere on severe political and social issues concerning contemporary societies. It is also important to turn his gaze to the work itself, its poetics, and its ideology. Its new role presupposes workshop poetics, which will collide with the established discourse of mass literature and reshape the ways of assimilating the cultural values of the past (knowledge) and the present (experience and reflection). In the paper, we propose a new inclusive pedagogic model of creative writing, which not only systematizes older models and links criticism, criticism on canonical works, genre theory, and creative writing to lead to experimental projects but also invites diverse perspectives and voices offering a promising future for the field.
Resumen
Este artículo tiene como objetivo investigar la relación entre la escritura creativa y el canon literario. La cuestión principal es si el canon occidental puede ser una fuente de conocimiento y una oportunidad para la experimentación. Hoy en día, es fundamental que la escritura creativa emerja como un discurso público que intervenga en la esfera pública sobre cuestiones políticas y sociales graves que afectan a las sociedades contemporáneas. También es importante dirigir la mirada hacia la obra en sí, su poética y su ideología. Su nuevo papel presupone una poética de taller que entrará en conflicto con el discurso establecido de la literatura de masas y redefinirá las formas de asimilar los valores culturales del pasado (conocimiento) y del presente (experiencia y reflexión). En este artículo, proponemos un nuevo modelo pedagógico inclusivo de escritura creativa que no solo sistematiza modelos anteriores y vincula crítica, crítica de obras canónicas, teoría de géneros y escritura creativa para dar lugar a proyectos experimentales, sino que también invita a perspectivas y voces diversas, ofreciendo un futuro prometedor para el campo.
Resum
Aquest article té com a objectiu investigar la relació entre l'escriptura creativa i el cànon literari. La qüestió principal és si el cànon occidental pot ser una font de coneixement i una oportunitat per a l’experimentació. És fonamental avui dia que l’escriptura creativa emergisca com un discurs públic que intervinga en l’esfera pública sobre qüestions polítiques i socials greus que afecten les societats contemporànies. També és important dirigir la mirada cap a l’obra mateixa, la seua poètica i la seua ideologia. El seu nou paper pressuposa una poètica de taller que entrarà en conflicte amb el discurs establert de la literatura de masses i redefinirà les formes d’assimilar els valors culturals del passat (coneixement) i del present (experiència i reflexió). En aquest article, proposem un nou model pedagògic inclusiu d’escriptura creativa que no sols sistematitza models anteriors i vincula crítica, crítica sobre obres canòniques, teoria de gèneres i escriptura creativa per donar lloc a projectes experimentals, sinó que també convida perspectives i veus diverses, oferint un futur prometedor per al camp.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
-
Resum0
-
PDF 0
Número
Secció
Llicència
Drets d'autor (c) 2025 Dimos Chloptsioudis
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0.