CULTIUS TRANSGÈNICS: LA DECADÈNCIA DE LA POLÈMICA MEDIÀTICA AL PERIODISME 2.0
DOI:
https://doi.org/10.7203/metode.6.3899Paraules clau:
periodisme digital, medi ambient, cultius transgènic, biotecnologia, blogs.Resum
La controvèrsia sobre les conseqüències dels organismes genèticament manipulats en la natura i salut va protagonitzar un dels debat mediàtics més intensos de finals del segle XX. Amb la declaració de l’Any de la Biotecnologia aquest treball analitza l’estat actual de la polèmica sobre els cultius transgènics a la premsa digital i la blogosfera de l’àmbit espanyol i europeu.
Descàrregues
Referències
Allan, S. (2009). The future of science journalism. Journalism, 10, 280. doi: 10.1177/1464884909102570
Ansell, C., Maxwell, R., & Sicurelli, D. (2006). Protesting food: NGOs and political mobilization in Europe. In C. Ansell, & D. Vogel (Eds.), What’s the beef? The contested governance of European food service. Massachusetts: MIT Press.
Arntzen, C. H., Coghlan, A., Johnson, B., Peacock, J., & Rodemeyer, M. (2003). GM crops: Science, politics and communication. Nature Reviews Genetics, 4, 839–843. doi: 10.1038/nrg1185
Barbagallo, F., & Nelson, J. (2005). UK GM dialogue: Separating social and scientific issues. Science Communication, 26, 318. doi: 10.1177/1075547004273091
Brossard, D., & Scheufele, D. A. (2013). New media, and the public. Science, 339, 40. doi: 10.1126/science.1232329
Carpenter, J. E. (2010). Peer-reviewed surveys indicate positive impact of commercialized GM crops. Nature Biotechnology, 28, 319–321. doi: 10.1038/nbt0410-319
Colson, V. (2011). Science blogs as competing channels for the dissemination of science news. Journalism, 12, 889. doi: 10.1177/1464884911412834
Cox, R. (2006). Environmental communication and the public sphere. California: Sage Publications.
Eurobarometer. (2010). Biotechnology. Special eurobarometer 341. Wave 73.1. TNS Opinion & Social. Brussels: European Commission.
Gaskell, G., Bauer, M., Allum, N. C., & Durant, J. (1999). Worlds apart? The reception of genetically modified foods in Europe and the United States. Science, 285(5426), 384–386. doi: 10.1126/science.285.5426.384
Gilbert, N. (2013). Case studies: A hard look at GM crops. Nature, 497, 24–26. doi: 10.1038/497024a
Howarth, A. (2006). Participatory politics, environmental journalism and newspaper campaigns. Journalism Studies, 13(2), 210–225. doi: 10.1080/1461670X.2011.646398
Mielby, H., Sandøe, P., & Lassen, J. (2013). The role of scientific knowledge in shaping public attitudes to GM technologies. Public Understanding of Science, 22(2), 155–168. doi: 10.1177/0963662511430577
Qaim, M., & Zilberman, D. (2003). Yield effects of genetically modified crops in developing countries. Science, 299(5608), 900–902. doi: 10.1126/science.1080609
Shaw, A., (2002). It just goes against the grain: Public understandings of genetically modified (GM) food in the UK. Public Understanding of Science, 11(3), 273–291. doi: 10.1088/0963-6625/11/3/305
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum1172
-
PDF 321
Número
Secció
Llicència
Tots els documents inclosos en OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors.
Els autors que publiquen en aquesta revista estan d'acord amb els següents termes:
- Els autors conserven els drets d'autor i garanteixen a la revista el dret a la primera publicació del treball, llicenciat baix una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0 Internacional de Creative Commons, que permet a altres compartir el treball amb un reconeixement de l'autoria del treball i citant la publicació inicial en aquesta revista.
- Es permet i s'anima els autors a difondre la versió definitiva dels seus treballs electrònicament a través de pàgines personals i institucionals (repositoris institucionals, pàgines web personals o perfils a xarxes professionals o acadèmiques) una vegada publicat el treball.