Crisis, Pandemic and Fragilities: Reflections From a «Sociological Balcony»
DOI:
https://doi.org/10.7203/RASE.13.2.17122Keywords:
Pandemic, social crisis, COVID-19, SociologyAbstract
The crisis derived from the COVID-19 pandemic leads us to think about fragility or uncertainty as fundamental aspects of our societies, and to reflect on the social consequences of this situation. Our daily relationship with the confinement that we had never faced before, has changed our way of managing time, being in contact, work- ing, studying... All this will produce a new social scenario in which many questions must be answered by Sociology as well as solutions to the social consequences of this crisis.
Downloads
References
Bauman, Zygmunt (2008). Los retos de la educación en la modernidad líquida. Barcelona: Gedisa.
Beck, Ulrich (2006). La sociedad del riesgo. Hacia una nueva modernidad. Barcelona: Paidós.
Bertaux, Daniel (2005). Los relatos de vida. Perspectiva etnosociológica. Barcelona: Edicions Bellaterra.
Durán, Mª Ángeles (2010). Tiempo de vida y tiempo de trabajo. Bilbao: Fundación BBVA.
Giddens, Anthony (2003). Un mundo desbocado. Los efectos de la globalización en nuestros días. Madrid: Taurus.
Jiménez Aboitiz, Ricardo (2012). ¿De la muerte (de)negada a la muerte reivindicada? Análisis de la muerte en la sociedad española actual. Tesis doctoral. Universidad de Valladolid. Disponible en http://uvadoc.uva.es/bitstream/handle/10324/979/TESIS172-120611.pdf?sequence=1&isAllowed=y (consultada el 10 de abril de 2020).
Solsona, Nùria (2019). “El conocimiento androcéntrico y la construcción de un nuevo conocimiento”. Coeducar: poner la vida en el centro de la educación. Dosier Graó, (4), 20- 24.
Touraine, Alain (2005). Un nuevo paradigma para comprender el mundo de hoy. Barcelona: Paidós.
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract3057
-
PDF (Español)1757
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.