“Hacerse” o morir: la marca (el marcado) personal como síntoma de los nuevos tiempos
DOI:
https://doi.org/10.7203/acs.44.29006Resum
-
Descàrregues
Referències
Aaker, D. (1991), Managing brand equity. Nueva York, Simon and Schuster.
Alonso, L. E. (2000), Trabajo y postmodernidad: el empleo débil. Madrid, Fundamentos.
Alonso, L. E. (2007), La crisis de la ciudadanía laboral. Barcelona, Anthropos.
Alonso, L. E. y Fernández Rodríguez, C. J. (2009): "Uso del trabajo y formas de gobernabilidad: la precariedad como herramienta disciplinaria", En E. Crespo, C. Prieto y A. Serrano (Coords.), Trabajo, subjetividad y ciudadanía: paradojas del empleo en una sociedad en transformación. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológica / Editorial Complutense; pp. 229-258.
Alonso Benito, L. E. y Rodríguez Fernández, C. J. (2020): "Capitalismo y personalidad: consideraciones sobre los discursos empresariales de la rentabilización del yo a través de la marca personal", Política y Sociedad, 57(2):521-541.
Arrow, K. J. (1973): Higher Education as a Filter. Journal of Public Economics, 2:193-216.
Bauman, Z. (2006), Vida líquida. Barcelona, Paidós.
Bauman, Z. (2007), Vida de consumo. México, Fondo de Cultu ra Económica.
Bernhardt, G. R.; Cole, D. J. y Ryan, C. W. (1993): "Improving career decision making with adults: Use of portfolios", Journal of Employment Counseling, 30(2):67-73.
Boltanski, L. y Chiapello, È. (2002), El nuevo espíritu del capitalismo. Madrid, Akal.
Bucknell, C. y Kottasz, R. (2020): "Uses and gratifications sought by pre-adolescent and adolescent TikTok consumers", Young Consumers, 21(4):463-478.
Caro, L. (2017): "The discourse of self-promotion and authenticity in social networking sites: personal branding and microcelebrity", Área Abierta, 17(3):395-411.
Castel, R. (1997), Las metamorfosis de la cuestión social: una crónica del salariado. Barcelona, Paidós.
Cawsey, T. F. (1995): "The Portfolio Career as a Response to a Changing Job Market", Journal of Career Plnaning & Employment 56(1):41-46.
Chevalier, J. y Ellison, G. (1999): "Career concerns of mutual fund managers", The Quarterly Journal of Economics, 114(2):389-432.
Clark, D. (2011): "Reinventing your personal brand", Harvard Business Review 89(3):78-81.
Close, A. G.; Moulard, J. G. y Monroe, K. B. (2011): "Establishing human brands: determinants of placement success for first faculty positions in marketing", Journal of the Academy of Marketing Science, 39(6):922-941.
Cohen, A. R. (1959), "Some implications of self-esteem for social influence" en Hovland, C. I. y Janis, I. L, Personality and persuasibility. Oxford: Yale Univer. Press; pp. 102-120.
Crespo, E. y Serrano, A. (2011): "Regulación del trabajo y el gobierno de la subjetividad: la psicologización política del trabajo", en A. Ovejero (ed.), Perspectivas recientes y críticas en la Psicología Social actual. Madrid: Biblioteca Nueva; pp. 246-263.
Crist, P.; Wilcox, B. L. y Mccarron, K. (1998): "Transitional portfolios: Orchestrating our professional competence", American Journal of Occupational Therapy, 52(9):729-736.
Day, C. (1994): "Personal development planning: a different kind of competency", Journal of In-Service Education, 20(3):287-302.
De Castro Pericacho, C. (2012): "Algunas historias de los trabajadores: las experiencias temporales y las identidades narrativas de los trabajadores", Revista Internacional de Sociología, 70(2):423-444.
Dubar, C. (2002), La crisis de las identidades: la interpretación de una mutación. Barcelona, Bellaterra.
Dubet, F. (2006), El declive de la institución: profesiones, sujetos e individuos en la modernidad. Barcelona, Gedisa.
Duffy, B. E. y Pooley, J. (2019): "Idols of promotion: the triumph of self-branding in an age of precarity", Journal of Communication, 69(1):26-48.
Ehrenreich, B. (2011), Sonríe o muere: la trampa del pensamiento positivo. Madrid, Turner.
Erz, A. y Christensen, A. B. H. (2018): "Transforming consumers into brands: tracing transformation processes of the practice of blogging", Journal of Interactive Marketing, 43:69-82.
Foucault, M. (2007), Nacimiento de la biopolítica: curso en el Collège de France (1978-1979). Buenos Aires, Fondo de Cultura Económica.
Fridman, D. (2019), El sueño de vivir sin trabaj
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum35
-
PDF (Español)13
Número
Secció
Llicència
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.
Els autors i autores cedixen a la revista Arxius de Ciències Socials de la Universitat de València els drets de reproducció en revistes científiques dels textos publicats. Així mateix, permeten a l'equip d'ACS distribuir estos continguts en totes aquelles bases de dades científiques en la qual es trobe indexada esta, sempre que l'objectiu d'això siga el de contribuir a ampliar la difusió del coneixement científic.
Axius de Ciències Socials aposta fermament per polítiques de distribució de contingut en obert. Els textos publicats en esta revista estan –si no s'indica el contrari– sota una llicència de *Creative *Commons. Les persones autores podran reproduir els seus articles en altres publicacions, esmentant en el nou text que este ha sigut prèviament publicat en *CGUV, adjuntant una cita completa a este.