Understanding cultural barriers and opportunities for developing new apprenticeship programmes

Auteurs-es

  • Graham Attwell Pontydysgu Ltd.
  • Ana Garcia Munoz Pontydysgu SL
  • Jose Luis Garcia Molina Competense Univeristy, Madrid

DOI :

https://doi.org/10.7203/CREATIVITY.3.13823

Mots-clés :

alternance, apprenticeship, workplace training, Dual VET System, training culture(s), teachers/ trainers, local development, employment policies, unemployment, social actors, qualifications systems

Résumé

There is increasing interest in many countries in training models that are practice-oriented and correspond to the needs of the labour market. The new Spanish dual system of apprenticeship (FP Dual) for teaching and learning was first implemented in the Valencia Community in 2012. Although FP Dual enjoys considerable support from institutions and from politicians who believe it has the potential to reduce youth unemployment, the dual system is still in a pilot stage. This report is based on research based in Valencia, to explore the cultural and organisational norms and the barriers and opportunities these afford to introducing apprenticeship. The research included interviews with different stakeholders. The findings reported here are seen as the precursor to a longer-term study.

Existe hoy en muchos países un interés creciente por modelos de formación que estén orientados por la práctica y respondan a las necesidades del mercado de trabajo. El nuevo sistema de Aprendizaje Dual (FP Dual) para enseñar y aprender, se implantó en la Comunidad Valenciana en 2012. Si bien la FP Dual goza de considerable apoyo por parte de instituciones y de políticos que creen en su potencial para reducir el desempleo juvenil, el hecho es que se encuentra todavía en una fase piloto. Este informe se basa en la investigación llevada a cabo en Valencia (2016/2017) con objeto de explorar las normas culturales y organizacionales y las barreras y las oportunidades que pueden afectar y/o contribuir a su introducción. La investigación, fase inicial de proyecto más amplio, incluye entrevistas con las diferentes partes interesadas.

Existeix avui en molts països un interès creixent per models de formació que estiguin orientats cap a la pràctica i responguin a les necessitats del mercat de treball. El nou sistema d'Aprenentatge Dual (FP Dual) per a ensenyar i aprendre, es va implantar a la Comunitat Valenciana en 2012. Si bé la FPdual gaudeix de considerable suport  per institucions i per polítics que creuen en el seu potencial per reduir la desocupació juvenil, el fet es que es troba encara en una fase pilot. El present informe es basa i dóna compter de la investigació realitzada a València (2016-2017) al objecte d’explorar les normes culturals i organitzacionals  així com les barreres i les oportunitats que puguen afectar i/o contribuir a la seva introducció, La investigació, fase inicial de projecte més ampli,  inclou entrevistes amb les diferents parts interessades.

Téléchargements

Les données relatives au téléchargement ne sont pas encore disponibles.

Bibliographies de l'auteur-e

Graham Attwell, Pontydysgu Ltd.

Graham Attwell is a researcher and director of Pontydysgu. He ia an Assictae Professor at the University of Warwick.

Ana Garcia Munoz, Pontydysgu SL

Ana Garcia is a senior researcher at Pontydysgu SL. Valencia

Jose Luis Garcia Molina, Competense Univeristy, Madrid

Associate Professor

Téléchargements

Publié-e

2020-02-10

Comment citer

Attwell, G., Garcia Munoz, A., & Garcia Molina, J. L. (2020). Understanding cultural barriers and opportunities for developing new apprenticeship programmes. Creativity and Educational Innovation Review, (3), 24–58. https://doi.org/10.7203/CREATIVITY.3.13823
Metrics
Views/Downloads
  • Résumé
    681
  • PDF
    273

Metrics

Articles similaires

1 2 3 > >> 

Vous pouvez également Lancer une recherche avancée d’articles similaires à cet article.