Museos Virtuales de Pedagogía, Enseñanza y Educación: hacia una Didáctica del Patrimonio Histórico-Educativo
DOI:
https://doi.org/10.7203/eari.2.2495Abstract
Este artículo presenta una aproximación al concepto de Museo Virtual de Pedagogía, Enseñanza y Educación. Además recoge una serie de planteamientos e ideas básicas, relacionadas con la reivindicación y posibilidad de comenzar a forjar una Didáctica del Patrimonio Histórico-Educativo, que sea capaz de contribuir dignamente al desarrollo de sus funciones difusora y educativa.
Palabras clave: nuevas tecnologías, museos virtuales, didáctica del patrimonio histórico-educativo.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
-
Abstract462
-
PDF (Español)368
Issue
Section
License
Educación artística: revista de investigación (EARI) retains the proprietary rights (copyright) of published works, and favors and allows the reuse of the same under the license Creative Commons Attribution-Noncommercial Use 4.0 International License (CC-BY-NC 4.0), which allows third parties to use the published material whenever the authorship of the work and the source of publication is mentioned (journal, publisher and URL of the work), and it is used for non-commercial purposes.
Authors are encouraged to disseminate their work after it has been published, through the internet (for example, in institutional archives online or on its website) which can generate interesting exchanges and increase work appointments.