Sabotatges musicals i cinematogràfics en la poesia juvenil de Pere Gimferrer

Autors/ores

  • Gregory Stallings Brigham Young University

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18985

Paraules clau:

crítica com a sabotatge, model de món, el cinema negre, el jazz, la imatge- temps.

Resum

Aquest assaig s'inspira en la crítica com a sabotatge de Manuel Asensi per a analitzar les col·leccions de poemes La muerte en Beverly Hills i De “Extraña Fruta” y otros poemas  de Pere Gimferrer. La seua poesia juvenil anticipa una plètora d'obres literàries i fílmiques espanyoles que recorren a un art tècnicament reproduït (en termes de Walter Benjamin) –específicament els discos del jazz i el cinema negre clàssic– per a modelizar subjectes i accions antitètics a les tendències feixistes de la història. La modelització de nous subjectes s'aconsegueix gràcies a una identificació afectiva (el que Asensi crida afepto) facilitada per una experiència no cronològica del temps associada amb el cinema. Aquesta poesia transmet un model del món preocupat amb el subaltern històric lluitant per trobar la seua veu.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2020-12-17

Com citar

Stallings, G. (2020). Sabotatges musicals i cinematogràfics en la poesia juvenil de Pere Gimferrer. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 25, 83–96. https://doi.org/10.7203/qdfed.25.18985
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    469
  • PDF (Español)
    333

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

<< < 4 5 6 7 8 9 10 11 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.