Traspassar les fronteres del cos: memòria, homosexualitat i anorèxia en l'obra d'Olga Grjasnowa

Autors/ores

  • Leopoldo Domínguez Macías Universidad de Sevilla
  • Juan Manuel Martín Martín Universidad de Salamanca

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.27.25736

Paraules clau:

postmigració, identitat, performance, moviment, ballet

Resum

Una constant en l'obra d'Olga Grjasnowa és la representació de figures femenines que es debaten entre la necessitat vital de punts de referència i el desig de transcendir límits, ja siguen geogràfics, culturals o sexuals. En la seua novel·la Die juristische Unschärfe einer Ehe (2014), que serà objecte principal d'anàlisi, Grjasnowa presenta una protagonista amb uns principis i hàbits relacionats amb el seu cos. Aquests són la petjada d'una memòria cultural infranquejable, malgrat el desplaçament a un nou marc espacial i cultural. Així mateix, mostra com hi ha categories en els llocs de partida, però també en els d'arribada, que retallen la capacitat dels subjectes per a crear nous espais d'hibridació i definició de la seua identitat.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2022-12-22

Com citar

Domínguez Macías, L., & Martín Martín, J. M. (2022). Traspassar les fronteres del cos: memòria, homosexualitat i anorèxia en l’obra d’Olga Grjasnowa. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 27, 59–77. https://doi.org/10.7203/qdfed.27.25736
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    464
  • PDF (Español)
    496

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

1 2 3 4 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.