Foment de l'escriptura creativa i la ciutadania global a través de la literatura anglo-xinesa contemporània en l'ensenyament superior

Autors/ores

  • Mark H. Levine Minzu University of China
  • Julia Hermosilla-León leonjuli@hu-berlin.de

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.28.27059

Paraules clau:

literatura de viatges, competència intercultural, ciutadania global, educació literària, escriptura creativa

Resum

En l'actual era globalitzada, l'adquisició de la competència intercultural s'ha convertit
en una eina de gran rellevància, ja que actualment és més essencial que mai
fomentar les relacions entre diferents persones, cultures i nacions. És més, l'Agenda 2030
posa l'accent en la necessitat de promoure esta competència en tots els nivells educatius
per a fomentar la ciutadania global, donades les creixents tendències migratòries mundials.
A pesar que les relacions interculturals porten existint des de fa molt temps, l'ensenyament
superior lamentablement manca sovint d'una ment oberta i el pensament
crític necessaris. Així doncs, la nostra investigació demostra com l'ús d'activitats
d'escriptura creativa i literatura de viatges en dues assignatures –Crítica literària pràctica aplicada
a la literatura anglesa i Literatura (2a Llengua): Anglés– a la Universitat de València (Espanya)
es va convertir en una exitosa eina per a sensibilitzar i aconseguir la igualtat entre tots els
agents implicats, les seues cultures i els seus diversos orígens. Este enfocament educatiu es va aplicar durant
tot el curs acadèmic 2021-2022 i va tindre un impacte significatiu en diversos estudis
durant el segon semestre. Inicialment es va desenvolupar una unitat didàctica, centrada en
el llibre Singing My China Stories to the World (2021), per a fomentar la ciutadania global i la
competència intercultural. Posteriorment, es va integrar en una sessió virtual protagonitzada per
l'autor estatunidenc. Els resultats de la nostra investigació van consistir en l'anàlisi de
les opinions i percepcions de 79 estudiants universitaris sobre les narratives dels immigrants
i la importància de la literatura contemporània per a millorar els seus coneixements sobre
la competència intercultural i la ciutadania global.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2023-12-21

Com citar

Levine, M. H., & Hermosilla-León, J. (2023). Foment de l’escriptura creativa i la ciutadania global a través de la literatura anglo-xinesa contemporània en l’ensenyament superior. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 28, 171–199. https://doi.org/10.7203/qdfed.28.27059
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    107
  • PDF (Español)
    298

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.