Foment de l'escriptura creativa i la ciutadania global a través de la literatura anglo-xinesa contemporània en l'ensenyament superior
DOI:
https://doi.org/10.7203/qdfed.28.27059Paraules clau:
literatura de viatges, competència intercultural, ciutadania global, educació literària, escriptura creativaResum
En l'actual era globalitzada, l'adquisició de la competència intercultural s'ha convertit
en una eina de gran rellevància, ja que actualment és més essencial que mai
fomentar les relacions entre diferents persones, cultures i nacions. És més, l'Agenda 2030
posa l'accent en la necessitat de promoure esta competència en tots els nivells educatius
per a fomentar la ciutadania global, donades les creixents tendències migratòries mundials.
A pesar que les relacions interculturals porten existint des de fa molt temps, l'ensenyament
superior lamentablement manca sovint d'una ment oberta i el pensament
crític necessaris. Així doncs, la nostra investigació demostra com l'ús d'activitats
d'escriptura creativa i literatura de viatges en dues assignatures –Crítica literària pràctica aplicada
a la literatura anglesa i Literatura (2a Llengua): Anglés– a la Universitat de València (Espanya)
es va convertir en una exitosa eina per a sensibilitzar i aconseguir la igualtat entre tots els
agents implicats, les seues cultures i els seus diversos orígens. Este enfocament educatiu es va aplicar durant
tot el curs acadèmic 2021-2022 i va tindre un impacte significatiu en diversos estudis
durant el segon semestre. Inicialment es va desenvolupar una unitat didàctica, centrada en
el llibre Singing My China Stories to the World (2021), per a fomentar la ciutadania global i la
competència intercultural. Posteriorment, es va integrar en una sessió virtual protagonitzada per
l'autor estatunidenc. Els resultats de la nostra investigació van consistir en l'anàlisi de
les opinions i percepcions de 79 estudiants universitaris sobre les narratives dels immigrants
i la importància de la literatura contemporània per a millorar els seus coneixements sobre
la competència intercultural i la ciutadania global.
Descàrregues
Descàrregues
Publicades
Com citar
-
Resum262
-
PDF (Español)315
Número
Secció
Llicència
Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional.
Tots els documents inclosos a OJS són d'accés lliure i propietat dels seus autors i/o institucions editores, i per tant, qualsevol acte de reproducció, comercialització, comunicació pública o transformació total o parcial necessita el consentiment exprés i escrit d'aquests.
________
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).