La música com a fonament de la “mística salvatge” en les novel·les Ordesa i Alegria de Manuel Vilas

Autors/ores

DOI:

https://doi.org/10.7203/qdfed.29.28671

Paraules clau:

Manuel Vilas, mística salvatge, música, novel·la, literatura espanyola

Resum

Les novel·les de Manuel Vilas Ordesa i Alegria, a més d'uns eixos temàtics similars (entorn de les relacions paternofilials, fonamentalment), compartixen un particular estil narratiu emocionalment intens i exaltat. Este aspecte permet emparentar estos textos amb una certa forma de mística, caracteritzada per la seua absència d'adscripció religiosa, a la qual Michel Hulin va proposar referir-se com a “salvatge”. El present article explora com en estes novel·les de Manuel Vilas la “mística salvatge” es relaciona amb l'ús d'intertextos i referències de caràcter musical, molt presents en totes dues obres, atesos els diferents efectes estilístics, semàntics i simbòlics derivats d'esta interferència entre música i mística.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicades

2024-12-21

Com citar

Gómez Barranco, S. (2024). La música com a fonament de la “mística salvatge” en les novel·les Ordesa i Alegria de Manuel Vilas. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 29, 179–195. https://doi.org/10.7203/qdfed.29.28671
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    6
  • PDF (Español)
    1

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.