La recepció del teatre britànic contemporani al teatre comercial durant el règim franquista

Autors/ores

  • Anna Marí Aguilar Companyia de Recerca i Innovació Teatral (CRIT)

DOI:

https://doi.org/10.7203/qf-elit.v15i0.3980

Paraules clau:

recepció, teoria de Polisistemes, teatre britànic contemporani, teatre espanyol, teatre català

Resum

Aquest article sobre la recepció del teatre britànic contemporani al teatre comercial de la dictadura constitueix part de les conclusions d’un estudi més ampli sobre la recepció del teatre britànic contemporani a l’Estat espanyol des de 1956 a 2004. Tot partint dels pressupòsits teòrics de la Teoria de Polisistemes, s’ha emprat una metodologia de recerca pròpia, donada la manca de models pràctics aplicats als estudis teatrals. Aquesta metodologia parteix d’una sòlida base documental sempre contextualitzada pel sistema polític, social i cultural i teatral de l’Estat durant moment històric sota estudi i en diàleg amb el context de recepció original. El resultat és una panoràmica rigorosa que, lluny de cànons i d’idees preconcebudes, mostra que el teatre comercial britànic tingut un pes considerable en la caracterització el teatre comercial de l’Estat de la dictadura i, per això mateix, en part ha contribuït a delimitar el teatre renovador i compromés del període.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Anna Marí Aguilar, Companyia de Recerca i Innovació Teatral (CRIT)

--

Descàrregues

Com citar

Marí Aguilar, A. (2014). La recepció del teatre britànic contemporani al teatre comercial durant el règim franquista. Quaderns De Filologia - Estudis Literaris, 15, 69–86. https://doi.org/10.7203/qf-elit.v15i0.3980
##plugins.generic.simpleStatistics.headline##
##plugins.generic.simpleStatistics.infotext##
  • Resum
    126
  • PDF (Español)
    129

##plugins.generic.badges.manager.settings.showBlockTitle##

Articles similars

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

També podeu iniciar una cerca avançada per similitud per a aquest article.