Because ten years is nothing: from @tic revista d'innovació educativa to Research in Education and Learning Innovation Archives
DOI:
https://doi.org/10.7203/realia.22.15379Abstract
Research in Education and Innovation Innovation Archives (REALIA) is the new name of the journal that from 2008 to 2018 published the Servei de Formació i Innovació Educativa of the Universitat de València. As others have done before, in 2019 @tic revista d'innovació educativa changed its name. In this text we review the ten years of @tic revista d'innovació educativa, we explain the reasons for this change and introduce new features and some future prospects.
Downloads
References
Aliaga, F. M. (2014). Veinte años de publicación electrónica y de acceso abierto: la madurez de una pionera. RELIEVE - Revista ELectronica de Investigacion y EValuacion Educativa,20 (1), 1–11. https://doi.org/10.7203/relieve.20.1.3856
COPE/DOAJ/OASPA/WAME. (2018). Principles of Transparency and Best Practice in Scholarly Publishing Committee. Descargado de https://publicationethics.org/files/Principles_of_Transparency_and_Best_Practice_in_Scholarly_Publishingv3.pdf
Delgado López-Cózar, E. (2015). Las revistas electrónicas en acceso abierto: pasado, presente y futuro. RELIEVE- Revista ELectrónica de Investigación y EValuación Educativa, 21 (1), 1–15. https://doi.org/10.7203/relieve.21.1.5005
Delgado López-Cózar, E., Ruiz-Pérez, R., y Jiménez-Contreras, E. (2006). La edición de revistas científicas. Directrices, criterios y modelos de evaluación. Granada: Universidad de Granada. Descargado de https://www.fecyt.es/es/system/files/publications/attachments/2014/11/la_edicion_de_revistas_cientificas._directrices_criterios_y_modelos_de_evaluacion.pdf
Díez-Torre, A., Del Pozo-Andrés, M. M., y Segura-Redondo, M. (1988). La “Revista de Escuelas Normales”: publicación de regeneración normalista nacida en Guadalajara (1923-1936). Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 1, 9–29. Descargado de https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/117529.pdf
García-Hoz, V. (1980). La educación en la España del siglo XX. Revista española de pedagogía, 150 , 99–120.
Giménez-Toledo, E., Gómez-Caridad, I., Martín-Sempere, M.-J., Páez-Mañá, J., Román, A., Urdín, C., y Vázquez-Valero, M. (2001). La edición de revistas científicas: guía de buenos usos (A. Román Román, Ed.). Madrid: CSIC /CINDOC. Descargado de http://eprints.rclis.org/7764/1/GUchar”00CDrelaxA.pdf
Moreno-Pulido, A., López-González, M. A., Rubio-Garay, F., Saúl, L. A., y Sánchez-Elvira-Paniagua, A. (2013). Evolución de las revistas españolas de Ciencias Sociales en el Journal Citation Reports (2006-2010) y su valoración como indicio de calidad en la normativa evaluadora española. Revista Española de Documentación Científica, 36 (3). https://doi.org/10.3989/redc.2013.3.987
OCE-UV. (s.f.). Innovació educativa, 1ªfase (2003-2006). Descargado el 1 de Junio 2019 de https://www.uv.es/~oce/1fasecontext.htm
Rodríguez-Yunta, L., y Giménez-Toledo, E. (2013). Fusión, coedición o reestructuración de revistas científicas en humanidades y ciencias sociales. El profesional de la información , 22 (1), 36–45. Descargado de http://www.elprofesionaldelainformacion.com/contenidos/2013/enero/05.pdf
Ruiz-Corbella, M., Galán, A., y Diestro, A. (2014). Las revistas científicas de educación en España: evolución y perspectivas de futuro. RELIEVE - Revista ELectronica de Investigacion y EValuacion Educativa, 20 (2), 1–27. https://doi.org/10.7203/relieve.20.2.4361
Published
How to Cite
-
Abstract739
-
PDF (Español)454
-
HTML (Español)179
-
EPUB (Español)153
-
XML (Español)116
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- The Universitat de València is the editor of Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) and retains the copyright of all that is published in the journal, while it allows and favours reuse under a copyleft license.
- The originals published in this journal are – unless otherwise specified – under a Creative Commons License: Attribution-NonComercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
Research in Education and Learning Innovation Archives (REALIA) encourages authors to disseminate and give visibility to their research published in this journal. For this, REALIA wishes to inform that:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication.
- The work is simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License: Attribution-NonComercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0).
- Self-archive: Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g. in institutional repositories or on their website) to promote greater visibility and citation, with an acknowledgement of its first publication in this journal.