Avaluació per parells
Procés de revisió
Els manuscrits enviats al Journal of Literary Education, independentment de la categoria (Article, Monografies), passen per un procés de revisió i un procés de revisió doble cec.
Primer, el Comitè Editorial preselecciona els manuscrits per a determinar si compleixen amb els requisits temàtics i formals de les pautes de publicació del JLE. Els treballs que no complisquen amb aquests requisits no passaran a la següent fase del procés d'arbitratge.
Es demana a revisors o revisores que presenten les seues avaluacions dins dels 30 dies posteriors a la confirmació de la seua disponibilitat. Cal tindre en compte que el procés podria tardar més per raons no atribuïbles a la gestió de la revista. Els manuscrits s'avaluen de manera anònima; l'autora o l'autor no és informat sobre qui està revisant el treball.
Tenint en compte les avaluacions, el Comitè Editorial comunica el resultat de la revisió a l'autora o l'autor. El resultat pot ser: acceptar l'enviament, publicar amb modificacions, reavaluable, o no publicable. Si el treball es considera reavaluable, l'autora o l'autor ha de fer canvis importants abans de tornar a enviar-lo. Si l'enviament no és publicable, es recomana no enviar-lo novament. El Comitè Editorial també decideix sobre qualsevol canvi i modificació que considere apropiat.
Les dades personals introduïdes en el Journal of Literary Education s'utilitzaran exclusivament per als fins declarats i no es proporcionaran a ningú per cap raó.
Podeu consultar tot el formulari dels revisors. Els principals aspectes a considerar són els següents:
- Interès acadèmic i científic
- Impacte o utilitat social
- Enfocament i novetat del tema
- Metodologia
- Recursos i bibliografia
- Claredat conceptual, concisió i redacció
- Avaluació global
Als revisors també se'ls demana que consideren els següents aspectes:
- És l'article rellevant per als temes de la revista?
- Demostra l'article:
- una tesi clara i específica?
- evidència per a recolzar l'argument?
- un marc teòric clar?
- coneixement de la crítica actual rellevant?
- Promet l'article ser:
- intel·lectualment estimulant?
- una contribució original a la investigació?
- clar i eficaçment escrit?
També podeu rebre el vostre arxiu de Word amb comentaris per a facilitar el procés de correcció. El Journal of Literary Education requereix que els seus revisors siguen amables i solidaris. Ens esforcem per promoure aquesta política de revisions. Si creieu que no s'ha respectat, podeu contactar-nos a jle@uv.es.