Avaluació per parells

Procés de revisió

Els manuscrits enviats al Journal of Literary Education, independentment de la categoria (Article, Monografies), passen per un procés de revisió i un procés de revisió doble cec.

Primer, el Comitè Editorial preselecciona els manuscrits per a determinar si compleixen amb els requisits temàtics i formals de les pautes de publicació del JLE. Els treballs que no complisquen amb aquests requisits no passaran a la següent fase del procés d'arbitratge.

Es demana a revisors o revisores que presenten les seues avaluacions dins dels 30 dies posteriors a la confirmació de la seua disponibilitat. Cal tindre en compte que el procés podria tardar més per raons no atribuïbles a la gestió de la revista. Els manuscrits s'avaluen de manera anònima; l'autora o l'autor no és informat sobre qui està revisant el treball.

Tenint en compte les avaluacions, el Comitè Editorial comunica el resultat de la revisió a l'autora o l'autor. El resultat pot ser: acceptar l'enviament, publicar amb modificacions, reavaluable, o no publicable. Si el treball es considera reavaluable, l'autora o l'autor ha de fer canvis importants abans de tornar a enviar-lo. Si l'enviament no és publicable, es recomana no enviar-lo novament. El Comitè Editorial també decideix sobre qualsevol canvi i modificació que considere apropiat.

Les dades personals introduïdes en el Journal of Literary Education s'utilitzaran exclusivament per als fins declarats i no es proporcionaran a ningú per cap raó.

 

Podeu consultar tot el formulari dels revisors. Els principals aspectes a considerar són els següents:

 

- Interès acadèmic i científic

- Impacte o utilitat social

- Enfocament i novetat del tema

- Metodologia

- Recursos i bibliografia

- Claredat conceptual, concisió i redacció

- Avaluació global

 

Als revisors també se'ls demana que consideren els següents aspectes:

- És l'article rellevant per als temes de la revista?

- Demostra l'article:

  - una tesi clara i específica?

  - evidència per a recolzar l'argument?

  - un marc teòric clar?

  - coneixement de la crítica actual rellevant?

- Promet l'article ser:

  - intel·lectualment estimulant?

  - una contribució original a la investigació?

  - clar i eficaçment escrit?

 

També podeu rebre el vostre arxiu de Word amb comentaris per a facilitar el procés de correcció. El Journal of Literary Education requereix que els seus revisors siguen amables i solidaris. Ens esforcem per promoure aquesta política de revisions. Si creieu que no s'ha respectat, podeu contactar-nos a jle@uv.es.